HOU DE VERANDERING BEHEERSBAAR


“Structuren voorkomen de chaos die op de loer ligt”.

De innovatie van je onderneming is niet een eenvoudig “projectje” wat je op een achternamiddag uitvoert.

Het ontwikkelen van nieuwe businessmodellen voor je onderneming is een complex creatief proces. Om dat proces productief te laten zijn en resultaat op te laten leveren heb je een gestructureerde aanpak nodig.

Het innoveren van bestaande businessmodellen is een analytisch proces waarin je bezig bent met het hart van je onderneming. Ook daar moet je precies weten wat je doet en waarom je het doet.

De innovatie van je organisatie gaat over gedrag en kwaliteiten van mensen. Van medewerkers en van managers. En het gaat over de manier van omgaan met elkaar, de ondernemingscultuur. Over visie, strategie en over communicatie. Over de effectiviteit van je systemen en de werkwijzen die worden gehanteerd. En ook die aanpassing vraagt om een zorgvuldige aanpak.

 

Innoveren van je onderneming betekent veranderen naar beter. En veranderen heeft alles te maken met mensen. Mensen met capaciteiten, maar ook met tekortkomingen, ego’s, ambities, voorkeuren, dromen, en angsten. Veranderen binnen een onderneming kan alleen wanneer de medewerkers het proces begrijpen en steunen.

structuren
Daarom is het hebben van doortimmerde plannen van aanpak voor organisatieveranderingen absoluut noodzakelijk. Aan de ene kant om ervoor te zorgen dat de veranderingsprocessen beheerst verlopen en resultaat opleveren, en aan de andere kant om medewerkers de marsroute te laten zien, waaraan ze zich kunnen vasthouden en waardoor zij vertrouwen krijgen in het gevolgde proces.

 

Misschien heb je het gevoel hebt dat je de innovatie van je onderneming niet goed genoeg  in de grip hebt, en meer structuur nodig hebt in je aanpak. Laten we dan maar eens kennismaken. Ik kan plannen van aanpak voor je maken, maar ook kan ik jou en je team leren hoe je zelf een goed plan maakt. Of ik kan je bestaande plan eens kritisch tegen het licht houden voor je.

 

Wie weet kan ik je helpen.

Klik hier voor een kennismaking.

Ik neem dan contact met je op voor het maken van een afspraak.